לוגו רות זיו
077-8040068

חייגו לקביעת פגישה

איך לנהל את העסק בימים של שיגרה משתנה?

אסטרטגיות ניהול עסק בזמנים של שינוי ואי ודאות

תוכן עניינים

אהבתם את התוכן?
מוזמנים להיות שותפים על ידי buymecoffee
תרומתכם תעודד יצירת תכנים איכותים נוספים.

ימים אלו של חגים עלולים לגרום לנו להרגיש אי נוחות בניהול העסק.

למה?

כי יש בהם אי וודאות, זו שגרה משתנה, שגרה שונה ממה שאנחנו רגילים.

פחות שעות עבודה, פחות פניות של לקוחות, יותר משימות שלא שייכות לעסק, ירידה בהכנסות.

(כמובן יש כאלו שאצלם זה הפוך והעסק עכשיו נמצא בשיא העומס שלו)

בנוסף יש את הזיכרון מה – 7/10 על מציאות קשה ונוראה של אחרי החגים שצרובה בזיכרון של כולנו,

ויש לה גם השפעה על התקווה בעסק ועל חוסר הביטחון בחזרה למציאות תקינה ולשגרה עסקית.

 

תמונה זו היא פתיח למאמר העוסק בשאלה איך לנהל עסק במציאות משתנה

איך לנהל את העסק בשיגרה משתנה?

זאת שאלה חשובה בפרט כאן במדינת ישראל עם המציאות המאתגרת שבה, ועם לוח השנה היהודי שמרובה באירועים שוברי שיגרה.

נדרש מאיתנו לפתח גמישות ויכולת יציבות מול השינויים.

איך בונים זאת?

השלב הראשון זה ההכרה וההסכמה.

ההכרה בכך שאנחנו נתונים בשיגרה לא שיגרתית.

וההסכמה שזה משפיע על האופן שבו אנו מנהלים את העסק.

איך זה משפיע? קודם כל רגשית, זה מעורר מתח ובכך פוגע לנו בקבלת ההחלטות.

זה עלול לגרום להפסקה של כל הפעילויות העסקיות או לפעילות לחוצה "כי דווקא עכשיו חייבים" ו- "איך אני אסתדר?"

שני אלו לא יעילים.

במציאות משתנה נדרש למקסם את האפשרויות הקיימות לא את אלו שהיינו רוצים שיהיו קיימות.

ואם השוק עסוק במשהו אחר כמו בחג לדוגמא, אז התגובה שלנו צריכה להיות בהתאם וזה בעצם השלב הבא.

יצירת וודאות, הגדירו את המצב עבור העסק שלכם כעת.

האם יש לכם מה להציע בתקופה הזו, או שזו תקופה שבה באופן טבעי העסק שלכם בירידה במכירות.

במידה ויש לכם מה להציע, הערכו בהתאם. במקרה של חגים, אפשר להערך להם מראש.

במקרה של מציאות משתנה לא ידועה, ברגע שבו אתם עוברים את שלב ההכרה בהשפעות המציאות על העסק, זה הזמן להתארגן מחדש.

במידה ואין לעסק מה להציע בתקופה הזו. הגדירו זאת, כדי לא לצפות להכנסות לא אפשריות.

ואז שאלו את עצמכם – האם זה הזמן לימי חופש? או שאולי זה הזמן לפיתוח העסק לחלומות הבאים שלכם.

 

לבחור את הפעילות שאתם מבצעים בזמן שיש ירידה עסקית, תייצר לכם תחושה של ביטחון ותגביר את היציבות.

כל אלו ישפיעו על יכולות הניהול שלכם ויאפשרו לכם לפרוץ למקומות חדשים.

הערה: לקחת חופש זה כדאי עסקית. אנחנו זקוקים לאיוורור כדי לאסוף כוחות ולבחור מחדש בעסק, למצוא רעיונות נוספים לפיתוח העסק ומגביר מוטיבציה.

 

יציבות כלכלית – יציבות כלכלית נוצרת בתקופת השיגרה ולא בתקופה של שינויים.

לכן, מומלץ לעשות הכנות שנתיות לתקופות של חוסר שיגרה.

להבין כמה אתם מרוויחים באופן שנתי, ולמשוך משכורת בהתאמה, כך גם בתקופות של ירידה בהכנסות תוכלו למשוך משכורת כרגיל.

לכל עסק יש זמני עלייה וירידה בהכנסות. ככל שתכירו את התקופות שלכם ללא שיפוט וביקורת עצמית, תוכלו גם לייצר את היציבות הכלכלית.

 

בהצלחה.

לקביעת יעוץ עסקי אצל רות זיו

לקביעת פגישה ב-WhatsApp