אהבתם את התוכן?
מוזמנים להיות שותפים על ידי buymecoffee
תרומתכם תעודד יצירת תכנים איכותים נוספים.
"כשאני אצליח, אז אני אוכל להרשות לעצמי לקחת מנוחה מהעבודה"
זו היתה תשובה של אחת המשתתפות בהרצאה על איכות חיים עסקית שהעברתי לקבוצת עצמאיות.
מזדהים?
האם גם אתם מצפים מעצמכם לעבוד ללא תנאים מתאימים, ללא מנוחה, עד שתשיגו את ההכנסה שאתם צריכים?
זו תפיסה הגיונית לדעתכם, לנהל שיגרת עבודה, אם אתם עוד לא מביאים את המשכורת הנדרשת הביתה?
כאן במאמר הזה, אני רוצה לומר לכם 'כן'.
כן הגיוני שתנהלו שיגרת עבודה מותאמת לכם,
כן הגיוני שיהיו לכם הפסקות אוכל בעבודה וזמני עבודה מוגדרים,
כן הגיוני לסיים את יום העבודה.
כן הגיוני לדאוג לסביבת עבודה נוחה וטובה עבורכם עוד לפני שאתם מרוויחים.
כן אתם צריכים תנאים טובים כדי להצליח.
אף אחד לא מצפה מצמח לגדול ללא תנאים,
אף אחד לא מצפה משכיר לעבוד ללא הזכויות שלו,
אבל אנחנו כן מצפים זאת מעצמינו בעסק.
למה?
כי אנחנו עצמאים.
הציפיה הזו לא משרתת אותנו בהיבט העסקי, לא מועילה לנו כלכלית ואני אומרת זו כיועצת עסקית.
תמשיכו לקרוא, כי הנושא הזה הוא בבסיס היכולת לנהל עסק לאורך זמן.
איכות חיים עסקית – Wellbeing מיוחס בד"כ לשכירים בחברות, אבל שייך כמובן גם לנו העצמאים.
איכות חיים עסקית משמעותה שמירה על חוויה מיטבית של מנהל העסק ועוסקת בנושאים הבאים:
יציבות פיננסית, סביבת עבודה מיטיבה, איזון בין העסק לשאר החיים, שגרת עבודה מותאמת,
יציבות רגשית ניהולית ושמירה על כוחות הנעה ומוטיבציה.
בעסק האחריות על יצירת איכות חיים עסקית היא לא חיצונית לנו, אלא בבעילותינו.
אנחנו אחראים לייצר לנו אורח חיים עסקי איכותי, מותאם עבורנו.
כלומר אנחנו אחראים להקפיד להתחשב בכל החלטה ניהולית ותפעולית בעסק בחוויה שלנו כאנשים שמנהלים עסק.
אנחנו שומרים על ניהול עסקי שתואם את האופי, הערכים והמשמעות שלנו.
כי מגיע לנו.
חשבתם פעם מה היה קורה אם הייתם שכירים?
האם הייתם מצפים מהבוס שלכם שידאג לכם, שלא יעבור את הגבול בין בית לעבודה, שלא יעמיס? אז נעים להכיר, עכשיו אנחנו הבוס, וזה חובתנו לדאוג לעובד שלנו, אנחנו.
כי זה לא יעיל אחרת.
שמירה על איכות חיים עסקית, משמרת את הכוחות ואת המוטיבציה לניהול עסק לאורך זמן, מגדילה את יעילות ניהול הזמן, ומאפשרת קבלת החלטות טובה יותר.
אי שמירה על איכות חיים בניהול העסקי, מייצרת שחיקה, וגורמת לנו ליצירת פיצויים אחרים שאינם בהכרח מיטיבים איתנו.
כאשר אנחנו מנהלים עסק, זה לא ספרינט – להספיק עכשיו, כמה שיותר מהר להשיג את היעד הקרוב, אלא מרתון.
מרתון הדורש ניהול כוחות מתמשך לאורך זמן, כדי להשיג יעדים באופן עקבי ויציב.
אי נוחות באופן כללי יכולה להתקיים למשך זמן קצר מאוד, לאחר מכן היא מייצרת עיוותים שמטרתם לפצות על הקושי שלנו. כמו:
מיקוד בנושאים החשובים בעסק, אך לא הדחופים.
המטרה לייצר נהילות עסקית טובה יותר, לשחרר עומסים ידועים מראש, והכי חשוב לדעת לסגור יום עבודה ולחזור הביתה, לא רק פיזית אלא גם מנטאלית.
ובואו נרחיב.
הסוגיות שחשוב לשים לב אליהם באיכות חיים עסקית – כדלהלן:
יציבות פיננסית –
יציבות פיננסית משמעותה, יצירת ביטחון בתזרים העסקי.
כעצמאים יש לנו פריבילגיה לקבוע את שעות העבודה שלנו.
יחד עם זאת, מרבית העסקים אותם אני פוגשת נוטים לעבוד כל יום או כל היום.
כך לפחות הם חווים את היום-יום שלהם תמיד סביב עבודה.
בזמנים שבהם הם לא עובדים הם חווים אשמה.
כל אלו בסיס משמעותי ליצירת שחיקה.
האמת שאין בזה צורך.
זמן עבודה ממוקד של מס' שעות בשבוע על הניהול ופיתוח העסק, יכול להיות אפקטיבי עשרות מונים מאשר להגדיר שכל יום וכל היום הוא יום עבודה.
הגדרת שיגרת עבודה כוללת:
עוד סוגיה שנדחקת לשוליים זו חווית העבודה שלנו העצמאים.
המוכנות לעבוד בכל מקום, לספוג סביבת עבודה רעילה או פשוט לא מיטיבה, הנטייה לחכות לארגון המשרד עד ש.. ועד בלי די.
סביבת עבודה לא מתאימה, הן מהבחינה הפיזית של חוסר נוחות בכלי העבודה, והן ברמת האנשים שמקיפים אותנו, לאורך זמן מייצרת שחיקה, הפעילות היומיומית בעסק כרוכה ביותר מאמץ, בעקבות אי הנוחות ולכן היא נפגעת.
הנטייה שלנו כעצמאים, היא קודם לרצות להוכיח את עצמינו, להוכיח את היכולות של העסק, ורק לאחר מכן לדאוג לצרכים שלנו.
אבל אנחנו כמו שאר בני האדם העובדים זקוקים לתנאים שמאפשרים לנו להצליח.
עסק שפועל באופן עקבי, בסופו של דבר ירוויח.
יכול להיות שזה לא יהיה מהמוצר הראשוני או הרעיון הראשוני, אבל כשהולכים עם שתי רגליים על הקרקע העסקית בסופו של דבר מפצחים את האתגרים והעסק שמתפתח מייצר הכנסה.
אתם לעומת זאת (כולנו בעצם) יכולים בשלב הזה כבר להיות מותשים ולקבל החלטות שלא טובות לנו או לעסק.
כי בנוסף לאתגרים הטבעיים הקיימים בעסק, חוסר הנוחות הקיימת בסביבת העבודה הלא מותאמת הן פיזית והן חברתית, משפיע על קבלת ההחלטות ושוחק.
אז למה צריך לדאוג:
זכרו את הכלל, כל אחד שמזלזל בכם, לא סומך עליכם, לא מאפשר לכם להרגיש שתצליחו, מעכב את ההצלחה שלכם, מוריד לכם את הערך ובסופו של דבר פוגע בכם כלכלית.
אם קראתם את המאמר והגעתם עד לכאן ואתם אומרים לעצמכם, "אוקי, על מה כל המהומה, אני חייב קודם להרוויח את הכסף שלי, הכותבת (כלומר אני😊) חייה על ענן , אין לה מושג שאין לי זמן בכלל להשקיע בחשיבה על זה"
אז :
א. יכול להיות שאני חייה על ענן, אבל זה ענן טוב, שאני שמחה בו 😊
ב. איכות חיים עסקית קודמת לפיתוח המוצר, לשיווק ואפילו למכירות.
כי זו יצירת התשתית ההכרחית לעסק מצליח, יציב לאורך זמן.
גם אם זה אומר שצריך עוד חודש לנשוך את השפתיים ביחס להכנסות.
אם קראתם עד כה, זה אומר שהנושא מעניין אתכם במידה כלשהי.
הרשו לעצמכם לבחון את אורח החיים העסקי שלכם, ולהגביר בו את איכות החיים.
ראו בכך חלק משמעותי מניהול העסק.
בהצלחה.
כניסה - כל המאמרים - איכות חיים עסקית – wellbeing לעצמאים