קידום אתרים בגוגל – למתחילים ואנשים שאוהבים מילים פשוטות לנושאים מסובכים

הקדמה - לפני ה- 'איך', למה לקדם בגוגל? ועל מה המאמר?

תוכן עניינים

אהבתם את התוכן?
מוזמנים להיות שותפים על ידי buymecoffee
תרומתכם תעודד יצירת תכנים איכותים נוספים.

 

לפני כל הקדמה טובה, צריך כוכבית 🙂

  • כל המלצה שלי כאן במאמר, היא כללית, ולכל סוג עסק ובעל עסקי יש להתאים את אסטרטגיית השיווק המתאימה לו.

יש לי ווידוי, אחת ההמלצות שאני מתקשה לעודד להן בעת הליכי יעוץ, היא הקמת אתר.

הקמת אתר נחשבת כאחד מהכלים הראשונים המומלצים לבעלי עסקים עבור השיווק שלהם.

אך הקמת אתר בלבד ללא קידומו בגוגל דומה להקמת בית באמצע המדבר השומם, ללא אמצעי תחבורה,
מוסדות חינוך, מתחמי עבודה, מזון וחברים.

בקיצור הבנתם אותי, ללא תועלת.

אהיה יותר מדויקת, הקמת אתר ללא קידום בגוגל, לא יעילה, במידה ומעוניינים בלקוחות שיבואו דרך החיפוש בגוגל.

אם מקימים אתר, במטרה לייצר פלטפורמה של עבודות ושיקוף איכויות, שמיועד באופן ספציפי לאנשים שנשלחים לכתובת האתר באופן ישיר, הרי שזה עניין אחר.

 

אז למה אני כותבת את המאמר הזה?

כי זה התיקון שלי כיועצת, אני רוצה להמליץ על הקמת אתר, משום שאני כן חושבת שיש תועלת גבוהה מאוד בשיווק דרך גוגל, רק צריך לעשות זאת נכון.

 

מה התועלות?

א. להיות ממוקם נכון בגוגל, אומר שמי שמחפש שירות כשלך ימצא אותך, הגדלת מס' הלקוחות הפונים הממוקדים ברכישה.

ב. זה אמצעי שיווק שביחס לשיווק ברשתות חברתיות דורש פחות מאמץ ביום יום.

ג. ניתן לרכוש שירותי קידום בגוגל תועלתניים, הדורשים פחות פניות של בעל העסק, שוב הקלה בעומס.

 

למה חשוב בעיני שיהיה מאמר כזה, הרי יש אתרים נהדרים שמסבירים על קידום בגוגל, כמו ask pavel וכאן עובדים בכיף. מה בעצם אני הולכת לחדש כאן?

 

משום שהשפה המקצועית הרווחת בקידום גוגל, להבנתי, גבוהה מידי ואינה מובנת לנו בעלי המקצוע הפשוטים שבסה"כ רוצים שיבואו אלינו לקוחות, עם מינימום בלאגן של מידע בראש.

לכן, מה שאני הולכת להסביר כאן במאמר, זה לא על שיטות מדויקות לקידום בגוגל, אלא בשפה פשוטה מה זה אומר לקדם בגוגל, עם קצת פירושי מילים של השפה המקצועית.

כדי שתוכלו לקבל החלטה עסקית יעילה בעצמכם לגבי הקמה או אי הקמה של אתר, ולהבין מהם הצעדים הבאים הנדרשים מכם לאחר הקמתו.

אח"כ תוכלו להמשיך ללמוד באתרים שקישרתי לעיל, להבנתי הם מצויינים ואיכותיים מאוד.

 

מקווה שתמצאו מאמר זה ידידותי ומאפשר לכם להנות מהיתרונות השיווקים הגלומים בקידום בגוגל.

 

תמונת פתיחה למאמר הדרכה על קידום בגוגל במילים פשוטות.

לקביעת יעוץ עסקי אצל רות זיו

למה בכלל צריך לקדם את האתר שלנו בגוגל?

 

לפני שנתחיל בשאלה הזו, בואו בכלל נבין מה זה 'גוגל' ומי 'המתחרות' שלה.

דמיינו שמחוץ לכדור הארץ, מתקיים עוד כדור וירטואלי, מלא בתוכן.

כל 'אתר' הוא בעצם כמו בית.

האמת יש אתרים שהם ממש בתים, יש כאלו שהם פנטאוזים, יש מגדלי רב קומות – אלו אתרים מלאי תוכן, ויש אתרים שהם ממש כוכים – כמו כרטיסי ביקור דיגטלים וכו'.

אם היינו מסתכלים על כדור הארץ שלנו, מבחוץ דרך לווין, היינו רואים מלא אורות, האם היינו יודעים לזהות איפה מדינת ישראל?

ומה היה קורה אילו הלווין הזה היה שייך לקבוצת חייזרים, האם הם היו מכנים את מדינת ישראל בשמה?
או שאולי הם היו מחלקים את אזורי העולם אחרת?

בדיוק, אנחנו תושבי כדור הארץ מגדירים את הארצות, הערים והאזורים באופן שמסוכם פחות או יותר על כולנו (אנחנו לא נכנסים כאן לפוליטיקה)

בדיוק אותו דבר, זה גוגל.

גוגל היא לווין שמסתכל על כדור הארץ הווירטואלי, בשפה שאנחנו מבינים, היות שרובנו משתמשים בגוגל ככלי לאיתור המידע שאנחנו זקוקים לו באינטרנט.

ישנם גם לוויינים אחרים, לדוגמא Bing, בינג הוא מנוע חיפוש כמו גוגל אבל אחר, יכול להיות שהוא יגדיר גם באופן שונה את אזורי החיפוש, ממה שאנחנו רגילים לו.

 

האם גוגל זה ה – 'אינטרנט' ?

 

ממש לא, בדיוק כמו שאנחנו לא נגדיר שום לווין שמנטר את כדור הארץ, ככדור הארץ.

אחרי שהבנו את זה, והבנו שגוגל זה הדרך המוכרת לנו להתבונן על עולם האינטרנט ולאסוף ממנו את המידע שאנחנו צריכים.

בואו נשאל את השאלה הבאה:

 

מה קורה עם "החיישנים" של גוגל לא יודעים לזהות את מה שאנחנו מחפשים באינטרנט?

נכון, לא נוכל למצוא אותו באופן פשוט דרך "לווין" גוגל.

יתכן שנצטרך להתאמץ ולהסביר לגוגל הרבה פעמים מה שאנחנו מחפשים עד שהוא ייאתר את המידע הנדרש, או לחילופין להשתמש ב -"לווין" אחר, כמו Bing ואחרים.


מה קורה עם "החיישנים" של גוגל, לא מזהים את האתר שלכם?

כן..

עכשיו אתם מבינים, זה בערך דומה למערת קבורה, שהארכיאולוגים עוד אפילו לא יודעים לחפש אותה.

זה מה שקורה לאתר שלכם, כאשר אתם לא פועלים באופן בו "החיישנים" של גוגל יכולים לזהות אתכם.

 

אז מה עושים, איך מאפשרים לגוגל לזהות את האתר שלנו?

 

איך מונעים מהאתר שלנו להיות מערת קבורה, ומה הקשר של seo לשלב הזה?

הבטחתי לדבר במילים פשוטות, לכן קודם אסביר מה עושים, ואח"כ תבינו בבהירות מה זה seo.

בהנחה שאנחנו מעוניינים שהאתר שלנו יהיה גלוי ללווינים של גוגל.

אנחנו צריכים להבין איך גוגל פועלת.

(אגב, נראה לי שאם אתם הייתם גוגל, הייתם פועלים בדיוק כמו גוגל.)

גוגל "לוקחת" את כל האתרים, ומחלקת אותם לקטגוריות, ע"פ שפות, ע"פ אזורים בעולם, ע"פ תחומי עניין, ואח"כ ע"פ עוד המון פילוחים נוספים שהיא פיתחה לאורך השנים.

בעיקרון היא פשוט מסדרת את המידע "בטבלאות".

ממש כמו שאנחנו סידרנו את כדור הארץ לפי יבשות, ארצות, מדינות, ערים, שכונות, רחובות ומספרים לבתים, וגם לפי מגדרים, מגזרים, נטיות, תחביבים וכו'

כדי שגוגל תוכל להכניס אותנו לטבלאות שלה, היא מבקשת שנגדיר לה את הכתובת שלנו.

לא כתובת פיזית, כי גוגל לא מארגנת את המידע של האינטרנט רק לפי המיקומים בכדור הארץ, אלא גם לפי תחומי עניין, קהלי יעד וכו'.

למשל כתובת יכולה להיות:

אתר בעברית, ממוקם בישראל (עצם זה שאנחנו כותבים בעברית באתר, די מסגיר את זה לגוגל), מיועד לעסקים קטנים ועצמאים ולמנהלים,

קהל היעד שיתחבר אליו: אנשים שמחפשים בגוגל מידע על ניהול עסקים, בשפה מקצועית ולא עסקית.

 

האם אתם יודעים להגדיר את הכתובת שלכם בגוגל?

סדרת השאלות הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם, בעת הקמת האתר, כדי שתוכלו להגדיר את הכתובת שלכם בגוגל היא:

מה אנחנו מציעים?

למי אנחנו מציעים?

ואיזה שאלות הלקוחות שלנו ישאלו את גוגל כדי למצוא אותנו או שירותים דומים לנו.

התשובות לשאלות אלו, הן בעצם מילות החיפוש, כתובת האתר שלנו

.
הגדרת כתובת זו לאתר עצמו ולעמודים השונים, היא הפעולה הנקראת seo.

ככל שנהיה יותר ברורים לגוגל, היא תדע להכניס אותנו נכון יותר לטבלה שלה, וכך כאשר יחפשו אותנו או שירותים דומים לנו, הגולשים ימצאו אותנו ודומים לנו.

אז, זהו, זה כל הביג דיל? להיות מוגדרים נכון ב- seo, עכשיו כל גולש שיחפש אותנו, מיד ימצא??

כמו שאתם מנחשים, אם זה היה כל כך פשוט, זה באמת היה כיף, אבל זה לא כך.

איך מאפשרים לגוגל לשלוח דווקא לאתר שלנו?

בואו נחזור שוב לכך שהאינטרנט הוא כמו כדור הארץ רק וירטואלי.

ראיתם פעם תמונות של כדור הארץ מהלווין, רואים מלא מלא אורות, זה די מרשים.

עכשיו דמיינו שכל אור, זה בעצם אתר אחר באינטרנט.

ובואו נתקדם עם הדימיון שלנו.

דמיינו שגולש (שהוא ממש בדיוק הלקוח האולטימטיבי שלכם), מבקש מגוגל שימצא עבורו אתר לרכישת תכשיטי זהב קולקציה 23 , ואתם יודעים שהוא היה ממש נדלק על מה שאתם מציעים, כי התכשיטים שלכם זה הדבר הבא.

אם אתם הייתם גוגל, האם הייתם שולחים אותו לאתר שלכם, או דווקא למתחם הבורסה?

(מתוך תפיסה שהבורסה היא האור הכי נוצץ בישראל בנושא הזה.)

הייתם שולחים לבורסה.

נכון.

אז מה אתם אמורים לעשות, להרכין ראש, מול הבורסה?

אין מצב, אתם פייטרים.

בדיוק.


יש מה לעשות
, לשדר ללווין של גוגל, שאתם האתר הכי מעניין בנושא.

איך עושים את זה? איך הופכים להיות אתר הכי נוצץ או מספיק נוצץ כדי שגוגל יפנה אליכם גולשים?

 

שלב 1: בונים מגדל לכתובת שלכם.

במגדל, אני מתכוונת לאתר שיוצר הרבה מאוד אורות לגוגל.

אם נדמה כל אור לעמוד תוכן באתר (בתנאי שהוא מוגדר עם seo), הרי שאתר עם יותר תוכן יוצר מגדל גבוה יותר ומאיר יותר לגוגל .

בשפה של האינטרנט, יוצרים אתר ברור, מעניין, עם כל המידע הנדרש לגבי התכשיטים שלכם, ועם האפשרות לקנות את התכשיטים דרך האתר, ולא מסתפקים רק באתר תדמית שדורש מכל לקוח להתקשר אליכם ולקבל תמונות בווצאפ של הקולקציה החדשה.

אולי תבחרו גם להוסיף תוכן שמסביר איך לשמור את התכשיטים ומאיפה אתם רוכשים את הזהב ושאר המרכיבים.

בקיצור הבנתם אותי, יוצרים מגדל של תוכן שישלח מספיק אור חזרה ללווין של גוגל.

 

שלב 2: יוצרים סביבה של אורות.

כדי שלקוחות יגיעו למגדל שלכם, צריך ליצור לו כבישים ולאפשר לאמצעי תחבורה שונים לחנות אצלכם.

נכון?

הרי מה התועלת בבניין ענק אם אי אפשר להגיע אליו?

מה זה הכבישים האלו בשפה של גוגל?

אלו 'מקורות התנועה' – המקומות שדרכם אפשר לטוס ישירות אל המגדל.

לדוג':

כתבה באתר אחר, עם קישור לאתר שלכם, מאפשרת לאנשים להגיע ישירות לאתר שלכם (אפילו בלי לעבור שוב חזרה דרך החיפוש בגוגל)

כאשר אתם כותבים מאוד מעניין באינסטגרם ובביו שלכם יש קישור לאתר, זה שוב יצירת כביש שמוביל ישירות לאתר שלכם, ללא חיפוש בגוגל.
כשכותבים פוסט בפייסבוק ומוסיפים קישור.

כשכותבים עליכם במגזין דיגטלי עם קישור לאתר שלכם.

בקיצור, הבנתם אותי, ככל שיש לכם יותר כבישים אל המגדל שלכם, כך גוגל מאמינה לכם יותר, מאמינה שהאור הנוצץ שהיא רואה מהלווין, הוא לא נטוש, הוא מעניין ואפשר בקלות להגיע אליו.

האתר שלכם נראה אטרקטיבי יותר לגולשים שלכם.

וזה מה שגוגל רוצה, כדי להיות רלוונטית, היא רוצה שהגולשים יהיו מבסוטים ולכן היא שולחת אותם אל המקומות שלהבנתה יהיו הכי טובים עבורם.

 

איך בונים "כבישים"?

בשפה המקצועית "כבישים" נקרא 'קישורים', אנשי מקצוע בתחום קידום בגוגל עושים זאת, ואני שולחת אתכם לאתר של חבר שאני מאוד מעריכה, שמציע את השירות הזה באופן פשוט יחסית.

אגב את הסרטון שאתם רואים בתחילת המאמר, כתבנו יחד והוא ערך אותו. אנחנו מאמינים בלהנגיש את כלי השיווק באופן שנוח לכם.

 

אפשר לבנות כבישים לבד:

  • שיתופי פעולה עם בעלי אתרים נוספים.
  • פרסום האתר שלכם באופן קבוע ברשתות חברתיות עם תוכן מעניין שיוביל אנשים לאתר שלכם.
  • פעולות יח"צ שונות: כלומר כתבות בעיתונים, טלוויזיה, פודקאסטים, שיובילו אנשים לחפש בדיוק אתכם בגוגל, גם אז גוגל יראה בזה כביש ברור אל האתר שלכם.

ואפשר גם לתת למקדם גוגל שמציע שירותי קידום אורגני בגוגל לעשות זאת עבורכם, אני ממליצה על חבר אחר בעניין, מכירה אותו מספר שנים והוא עושה עבודה מעולה.

אין לי אחוזים אגב, תרגישו חופשי לפנות ולבחור את מי שמתאים כלם.

 

יש פה עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה.

מכירים את האלון הבודד, שבגוש עציון?
גרתי המון שנים בגוש, אז זה הרפרנס שלי 🙂אבל העיקרון הוא דווקא הבדידות.

נניח שהמגדל שלכם נמצא באמצע מדבר סהרה, יש אליו כבישים ודרכי הגעה, אבל הוא עדין באמצע מדבר ענק.

לעומת זאת, יש מגדל אחר עם מספיק כבישים שנמצא באמצע ניו יורק.

אם אתם הייתם צריכים להמליץ על איזה מגדל ללכת, על מי הייתם ממליצים?

אני בכל אופן הייתי ממליצה על יעד שכבר נמצא קרוב יותר לעוד דברים אחרים.

 

שלב 3 – להיות חלק מ..

איך בעצם אנחנו דואגים לכך שהמגדל שלנו יהיה במיקום מרכזי יותר?

1. הגדרת תחום השירות שאתם מציעים, צריכה להיות משהו שעוד אנשים אחרים יגדירו כמוהו.

אם את דולה, ואת קוראת לעצמך מוליכת חיים בכתובת של גוגל, אז יכול להיות שאם מישהו יחפש מוליך הוא יגיע דווקא אליך, אבל אנשים שיחפשו דולה, כנראה ימצאו את זו שהגדירה את הכתובת שלה כדולה.

ללמד את הלקוחות שלכם בדיוק את תפיסת עולמכם, אפשר לעשות בתוך האתר, או במהלך קבלת השירות מכם, אבל הגדרת הכתובת צריכה להיות בשפה שבה הלקוחות רגילים לחפש שירות כשלכם.

2. תשיגו שכנים 🙂

בשפה של גוגל, שימו קישורים לאתרים אחרים רלוונטים באתר שלכם.

כך בעצם אתם הופכים את עצמכם להיות חלק משכונה, וככל שהיא גדולה יותר, היא יותר רלוונטית לגוגל.

כל מה שאני מתארת כרגע, שייך למה שנקרא בשפה המקצועית "קידום אורגני בגוגל" כמו החבר שהמלצתי עליו, יש עוד מקדמים רבים שעושים קידום אורגני בגוגל, וזה מה שהם עושים עבורכם.

 

מה חשוב לדעת על קידום אורגני בגוגל:

כמו שלבנות מגדל גבוה, לוקח מספר שנים, או חודשים, תלוי במדינה.

ככה גם להקים את האתר שלכם כמשמעותי עבור גוגל, לוקח זמן, לפחות 6 חודשים.

לכן אם אתם בוחרים לרכוש שירותי קידום אורגני בגוגל, קחו נשימה ארוכה, ותנו למקדם שלכם את מרחב הזמן הזה ויותר כדי להפוך אותכם לרלוונטים לגוגל.


איך רואים שאתם מתקדמים בגוגל?

ככל שאתם עולים גבוה יותר בתוצאות החיפוש, זה הביטוי לכך שאתם הופכים להיות מגדל גבוה ומשמעותי עבור גוגל.

המטרה היא להיות לכל הפחות בעמ' הראשון בחיפושים של תחום המקצוע שלכם, וככל שתהיו מקום ראשון, שני או שלישי, ככה יותר לקוחות פוטנציאלים ימצאו אתכם.

 

הערות חשובות:

יש לשים לב, כאשר אתם מחפשים בגוגל את עצמכם, גוגל מעוניין לרצות אתכם, כמו שאמרנו הוא רוצה שתמשיכו לחפש דרכו, ולכן אתם תעלו באופן קבוע במקום גבוה בתוצאות החיפוש.

כדי לדעת מה גוגל מראה לאנשים אחרים שמחפשים אתכם, צריך לפתוח דף גוגל אנונימי. (יש ללחוץ ctrl+shift+n)

 

דבר נוסף שיש לשים לב אליו, זה באילו מילות חיפוש אתם עולים?

אם אתם מוצאים את עצמכם כאשר אתם כותבים את השם שלכם, זה טוב במידה והרבה מאוד אנשים מכירים את השם שלכם , לדוגמא אם אתם סלבס.

אבל אם אתם רוצים שיבחרו בכם מבין המתחרים שלכם בתחום, עליכם לקדם חזק מאוד דווקא את התחום המקצועי בו אתם פועלים. כדי שכאשר אתם מחפשים "דולה בירושלים" אתם אלו שתעלו ראשונים.

 

זהו, הבנו איך לקדם את האתר בגוגל?

האמת שזו תורה שלימה, שניסיתי למצות על רגל אחת.
אבל לא אוכל לסיים את המאמר מבלי להזכיר את קיצור הדרך – קידום ממומן בגוגל.

 

כמה מילים על קידום ממומן

 

אוקי..

נניח ואתם רוצים להקים ארץ חדשה במעמקי הגונגל, וממש אין לכם כח להתחיל לבנות בניינים, כבישים, ומוסדות חינוך, גם ממש אין לכם כח לשכנים.
אתם רק רוצים למכור ומיד.

מה שאתם רוכשים זה פצצות תאורה מאסיביות מאוד.

וזה קידום ממומן בגוגל.

כלומר אתם אומרים לגוגל – לא משנה מה, כאשר מישהו מחפש חנות מוזיקה בתל אביב, תפרסם אותי בראש, אני אשלם לך, כמה שצריך.

בעצם במצב כזה, אתם לא דואגים להשקיע בבניין, שיישאר לאורך שנים, אלא רק מאלצים את גוגל להזכיר אתכם, לפי הכסף שאתם משלמים לה.

קידום ממומן, מופיע בשלוש תוצאות הראשונות של גוגל, תחת הכותרת ממומן.

אתם משלמים לגוגל, על כל פעם שמישהו גולש באתר שלכם.

 

מה קורה עם גוגל חושפת אתכם ללקוחות לא רלוונטים, כי לא ברור לה בדיוק מי כן..

אז נכון אתם גם משלמים ומתקנים את הקמפיין כך שיפרסם אתכם ללקוחות יותר רלוונטים.

ישנם עוד סוגים של קידום ממומן בגוגל שלא ארחיב עליהם כאן.


איך אתם יכולים לקדם את האתר ממומן?

בגוגל זה נקרא גוגל אדוורדס, אפשר לעשות זאת באופן עצמאי , ואפילו לקבל תמיכה מגוגל.

ואפשר כמובן לפנות לאנשי מקצוע בתחום שיעשו זאת באופן מקצועי ומבוסס ניסיון שלהם. במקרה כזה, אתם משלמים גם על השירות של המקדם, וגם על הפרסום שנעשה בגוגל.

ובזה אני יורדת מפסגת המסבירה.

ואולי עכשיו אתם מבינים גם למה אני לא ממהרת להמליץ על בנית אתר, אלא במידה והלקוח שלי מתאים לו להשקיע את הנדרש כדי לקדם אותו בגוגל.

זה ממש כמו להקים פרופיל בפייסבוק ולא לעשות איתו כלום ולצפות שיגיעו דרכו לקוחות.

סיכום

מה למדנו כאן?

לגוגל יש רצון שהגולשים שלה יהנו ממידע רלוונטי

יש לה הרבה אפשרויות על מי להמליץ לגולשים.

כדי שאתם תהיו אפשרות רלוונטית, עליכם להיות בעלי אורות גבוהים, ברורים עבורה, מחוברים לכבישים, מחוברים לקהילה.

כשזה קורה, והאתר שלכם הוא פתרון שגוגל מציעה למחפשים כמוכם, זה ממש כיף.

הרבה פניות עם פחות מאמץ שיווקי.

פיסת מידע אחרונה וחשובה –

כדאי לדעת שאלו שפונים אליכם דרך האתר, בעיקר אם אתם נותני שירות, הם מה שנקרא 'לידים קרים', הם לא פנו אליכם אחרי הכרות מעמיקה, ונדרש לדעת כיצד לשוחח איתם ולאפשר

להם לקנות מכם. אבל זו בסה"כ מיומנות נרכשת, שאפשר ללמוד אותה.

 

מקווה שמצאתם את התוכן של המאמר כמועיל עבורכם.

רות

לקביעת יעוץ עסקי אצל רות זיו