לוגו רות זיו
077-8040068

חייגו לקביעת פגישה

סטוריטלינג – מה הסיפור של העסק שלכם?

איך לעשות סטוריטלינג מצליח בעסק?

תוכן עניינים

אהבתם את התוכן?
מוזמנים להיות שותפים על ידי buymecoffee
תרומתכם תעודד יצירת תכנים איכותים נוספים.

'סטוריטלינג', זה כל הסיפור?

כל מה שאני מפרסמת, זה לא מספיק.

זה לא מספיק בשביל להביא את הלקוחות שאני רוצה לעסק.

זה לא מספיק בשביל שיבינו בדיוק ולעומק את מה שאני מציעה, את ההיקף של השירות, את התועלות שלו, את השפה היחודית שלי בתחום, את הערכים והמקצועיות והאהבה ועוד ועוד.

ואז, אתם מנסים לכתוב תוכן ומוחקים, שוב ושוב, ועורכים, וזה לוקח לכם יותר מידי זמן מהיום שלכם.

וגם ככה זה לא מספק, זה לא בדיוק מסביר עד הסוף מי אתם.

מתסכל..

מה עושים עם זה?

איך מפרסמים את העסק, בזמן עבודה יותר קצר, באופן יעיל יותר ומרגישים בנוח עם מה שפרסמנו?

לקביעת יעוץ עסקי אצל רות זיו

מה זה 'סטוריטלינג'?

בואו נדבר רגע על 'סטוריטלינג'.

לא על המונח הנמכר בחוץ, שאומרים לכם שאתם חייבים ללמוד 'סטוריטלינג' כדי להצליח בעסק שלכם.

אלא את המשמעות המדויקת והתועלתית של המונח 'סטוריטלינג' על השיווק שלכם.

 

ה- 'סטורי' של העסק שלכם, מורכב משני חלקים:

  1. הנרטיב שלכם לגבי העסק שלכם

כלומר הדרך בה אתם תופסים את העסק שלכם.

לדוגמא:

העסק שלי זה השליחות שלי,

הלקוחות שלי זה האהבה שלי,

אני מקצועית מאוד ב…,

מגיל צעיר ידעתי שאעסוק בזה..,

העסק שלי חייב להרוויח סכום מסוים,

אני מנהלת את העסק שלי רק כדי להרוויח וכו'.

שימו לב, סיפורים שונים על העסק.

שימו לב לעוד משהו, הסיפורים האלו, עוסקים בכם, בחוויה שלכם מול העסק שלכם.

תזכרו את המשפט הזה, כי הוא יהיה משמעותי להמשך.

2. הנרטיב של הלקוחות שלכם והמכרים שלכם אתכם ואת העסק.

מה הלקוחות והחברים שלכם מספרים לעצמם עליכם ועל העסק?

אלו יכולים להיות נרטיבים מגוונים:

'היא חדשה במקצוע'

'היא עושה דברים ממש מיוחדים'

'הוא מטפל מוערך'

'אני יודע שיש לה לקוחות, אבל אין לי מושג מה היא עושה'

'יש לה חנות ואפשר להגיע במשך היום'

'היא תדע לענות לך על כל דבר שצריך'

'הוא אכפתי' וכו'.

הנרטיב של הלקוחות והעוקבים שלנו (אלו שמכירים אותנו בזווית המקצועית והאישית), מבוסס על הדרך שבה הם קלטו את הפרסום שלנו, על מה שהם שמעו מאנשים אחרים אודותינו, על תפיסות עולם אישיות שלהם שאינן תלויות בנו כלל ועל החוויה שלהם מולנו.

הנרטיב שלנו את עצמנו והעסק, והנרטיב של העוקבים אחרינו והלקוחות שלנו, הם המרכיבים של 'הסטורי' בעסק שלנו.

 

איזה סיפור כדאי לנו ליצור לעסק?

עכשיו, אחרי שהבנו זאת.

בואו נתבונן יחד על השאלה הבאה.

איזה 'סטורי' מביא יותר לרכישה מאיתנו?

'הסטורי' שלנו את עצמינו או 'הסטורי' של הלקוחות והעוקבים שלנו אותנו?

אז זהו, 'הסטורי' של הלקוחות והעוקבים שלנו אותנו, הוא זה שיניע אותם לרכוש מאיתנו, להמליץ עלינו או לחילופין ממש לא לקנות מאיתנו.

האם יש לנו השפעה על 'הסטורי' הזה?

כמובן שלא.

יש יחסי גומלין בין 'הסטורי' שלנו את עצמינו, 'לסטורי' של הלקוחות והעוקבים שלנו אותנו.

אנחנו לא יכולים לשלוט בסיפור שלהם, אבל בהחלט יכולים להשפיע, ובאחריותנו להשפיע.

אז רגע,

האם זה אומר שעכשיו בדיוק אתם צריכים לעבוד שעות על כל תוכן שאתם מפרסמים?

התשובה היא ממש לא.

בואו נבין איך אנחנו משפיעים על הסטורי של הלקוחות והעוקבים שלנו, באופן שמיטיב עם העסק – מביא לקוחות, מביא המלצות, מביא כסף ומספק אותנו.

מתחילים בתפיסת העצמי, ממשיכים בפתרונות מעשיים ומשם עוברים לשיווק.

אני הולכת להפתיע אתכם, אבל הצלחה של שיווק, לא מתחילה בפרסום שלכם החוצה.

אלא באופן בו אתם תופסים את עצמכם בעסק.

אם יש לך חששות שאת לא מספיק מקצועית, זה יצא החוצה בשיווק

אם קשה לך לפגוש אנשים ולקוחות מכבידים עליך (למרות שאתה רוצה אותם) זה יצא גם בשיווק, לא זה שתפרסם בפייסבוק או בפלאייר, אבל כן בפרטים:

איך תדבר על העסק?

איפה בפועל תפרסם אותו?

עם איזו השקעה של זמן או כסף?

כלומר השלב הראשון ביצירת נרטיב של העסק, הוא לבחון את הנרטיב הנתפס שלנו את העסק.

מה אנחנו אוהבים ובטוחים בו, ממה אנחנו חוששים, מה לא נוח לנו בעסק.


השלב השני
,

הוא לא להגיד לעצמינו משפטים מתקנים ומעצמים.

לא לשלול את החוויה שלנו.

את החשש ואת חוסר הנוחות.

לא לצפות מעצמינו להתגבר על זה, העיקר להצליח, העיקר להביא כסף, ככה כולם מתחילים, אין מה לעשות וכו'.

אלא להפך.

היו קשובים לחשש ולאי הנוחות, ומצאו פתרונות מעשיים שיקלו עליכם.

אתם לא בטוחים בשירות שלכם? הציעו משהו מוקטן יותר או לקהל יעד ספציפי שאתם מרגישים בנוח מולו.

לא נוח לכם לעבוד בשעות מסוימות של היום? זה בסדר, קבעו את השעות שנוחות לכם.

לא מתאים לכם לשווק באופן מסוים, מצאו דרך אחרת שמאפשרת לכם לחשוף את הפתרון שלכם למי שצריך אתכם.

צרו סיפור שלם לעצמכם, סיפור של עסק, שנוח לכם בו, בטוח לכם אופן הניהול שלו, מתאים למי שאתם.

גם כי זה מגיע לכם, וגם כי בשיווק שלכם הנרטיב הנסתר שלכם לגבי העסק יוצא החוצה, ללא השליטה שלכם.

כך שזה גם לא מועיל.


השלב השלישי

אחרי שתסדרו את תפיסת העצמי שלכם לגבי העסק, עברו לעבוד על הנרטיב של הלקוחות והעוקבים שלכם כלפי העסק.

מכירים את סיפורי אלף לילה ולילה?

שחזרדה, מספרת למלך כל לילה רק חלק מהסיפור על מנת שלא יהרוג אותה בבוקר, ואכן מתוך סקרנות שלו לחלק הבא של הסיפור משאיר אותה בחיים.

זה הבסיס ליצירת 'סטוריטלינג' שעובד לכם בעסק.

צאו מנקודת הנחה, שאין אפשרות שהעוקבים שלכם, בפעם אחת יקלטו את כל המידע שחשוב לכם על העסק.

זה לא עובד ככה, הקשב שלנו מופרע מכל כך הרבה מידע, שאנחנו לא באמת מתמקדים ומסוגלים להחזיק את כל המידע על העסק שלכם.

לכן בכל פעם שאתם מספרים על העסק, אתם מציגים עוד פרט מכם.

פעם זה יכול להיות פרטים טכנים על העסק או המוצרים השונים שבו.

פעם זה יכול להיות חוויות של לקוחות על העסק, שמספרות את הנרטיב הנתפס שלהם על העסק ובכך מרחיבות ומאמתות את הסיפור של העסק שלכם

פעם זה תוכן העוסק בהתנגדות ודרך זה משקף תועלת יחודית לעסק.

פעם זו תפיסת עולמכם המקצועית שחושפת עוד חלק מהפאזל העסקי שלכם.

כך לאט לאט נוצר לו 'הסטורטילנג' של העסק, זו גם הסיבה שמומלץ שיהיה לכם מרחב אחד שבו אתם מדברים באופן ישיר עם העוקבים שלכם, כדי שתוכלו להזין אותם במידע, בקצב מותאם קשב.

 

מה עוד כדאי לדעת?

זכרו שהנרטיב של הלקוחות והעוקבים שלכם עליכם, מורכב מהתפיסות שלהם את עצמם, ממה שאתם מספרים על העסק ומהחוויה שלהם אתכם ואת העסק.

לכן הקפידו על הדרך שבה אתם מספרים על העסק, גם מול אנשים קרובים, הם בסוף הראשונים להמליץ ולהביא לקוחות

הקפידו על שירות לקוחות ועל תקשורת חיובית עם אנשים המתעניינים בעסק, גם כשהם לא קונים הם מייצרים נרטיב ומעבירים אותו הלאה

הקפידו על גבולות ונהלים ברורים של זמני שירות, איכות השירות/ המוצר, זמני התגובה, סגנון התקשורת עם הלקוחות. כל אלו משפיעים על הנרטיב.

 

3 המלצות מעשיות ליצירת 'סטוריטלינג'

  1. כל פרסום או עשיה עסקית ואישית שלכם, מספרת עליכם משהו ללקוחות שלכם, רק ככה אתם יוצרים את הסיפור השלם.
  2. בחרו את הערכים והמידע שחשוב לכם שידעו עליכם, ספרו על כל אחד מהם, בנפרד, בדרכים שונות.זה בסדר לחזור עליהם שוב ושוב. (אנשים שונים רואים תכנים שונים באופן ובזמן שונה).
  3. אל תאמצו את עצמכם ותעמיסו בפרסום אחד את כל המידע שחשוב לכם שידעו עליכם.חישבו מה הלקוח שלכם צריך לדעת עליכם כרגע.לכל פוסט או פרסום תציבו מטרה אחת בלבד.

בהצלחה !

לקביעת יעוץ עסקי אצל רות זיו

לקביעת פגישה ב-WhatsApp