איך לשמוע 'לא' בעסק ולהרוויח יותר?

למה עסקים מרוויחים פחות ככל שהם שומעים יותר 'לא'

תוכן עניינים

אהבתם את התוכן?
מוזמנים להיות שותפים על ידי buymecoffee
תרומתכם תעודד יצירת תכנים איכותים נוספים.

כאשר לקוח אומר לנו 'לא'.

יש חוויות בעסק, שממש לא מותר לנו לדבר עליהן.

אחת מהן היא: חווית הדחייה שאנו חווים כאשר לקוח בוחר לעזוב אותנו,

או כאשר שיחת מכירה מסתיימת בתשובה 'איני מעוניין'.

הצריבה שמורגשת בלב, השאלות שעולות בפנים 'האם אני מספיק טוב', 'האם בכלל יש לי מה להציע' או 'ברור שלא אמרו לי כן, זה היה ידוע מראש'.

הפגיעה בביטחון העצמי, בתחושת הערך העצמית במוטיבציה ובהנאה.

כל אלו אנחנו מתמודדים איתם בלי לתת להם ביטוי.

ומה שלא מדובר, מתרחש.

איך מתמודדים עם 'לא' בעסק ועדיין מרוויחים יותר?

לקביעת יעוץ עסקי אצל רות זיו

כיצד משפיעה חווית הדחייה על ההצלחה בעסק?

כאשר אנו חווים עומס של חוויות דחייה – יותר מידי 'לא' בשבילנו.

אנחנו מתחילים לחפש פתרונות שימנעו מאיתנו את הכאב שבחוויה.

  • מורידים מחירים למרות שזה לא תועלתי.
  • מסכימים לכל מה שהלקוח מבקש, למרות שממש לא נח לנו לעשות את זה.
  • משכנעים חזק יותר, למרות שזה לא עובד.
  • מנסים לעבוד מהר יותר וחזק יותר כדי להגיע לתוצאות.
  • מכבים את השיווק שלנו, מפסיקים לפרסם פוסטים
  • משנים את שם העסק שוב ושוב, את הלוגו, כל דבר שימנע מלחוות את הכאב שבדחיה

 

כלומר, חווית הדחיה, מונעת מאיתנו לבצע פעולות שמקדמות אותנו בעסק או לחילופין, גורמת לנו לעבוד באופן אינטנסיבי כדי לצמצם את החוויה הלא נעימה.

שימו לב, אלו לא פעולות שבאמת מקדמות את העסק, או מיטיבות עם הלקוח או איתכם בטווח הרחוק, אלא נועדו להקל רגשית.

 

למה כל כך קשה לנו עם חווית הדחיה?

חווית דחיה, היא חוויה קשה, נקודה.

היא אחת ההתמודדויות המנטאליות המאתגרות שחווים כעצמאים.

כי ההכנסה שלנו, תלויה בקבלה של הלקוחות שלנו אותנו, בהסכמה שלהם לשלם לנו.

לדחייה הזו מעבר להיבט הרגשי – לצורך שיאהבו אותנו, לצורך להיות שייכים.

יש גם היבט הישרדותי – אם יותר מידי לקוחות יגידו לי לא, לא יהיה לי כסף לשלם במכולת. זו חוויה מאיימת.

ההכנסה שלנו – ההישרדות שלנו תלויה בשייכות, ברצון של הלקוחות אותנו, לכן חווית הדחיה מאיימת הרבה יותר, כאשר מדובר בעסק.

 

איך מתמודדים עם חווית דחיה באופן מיטבי?

אני לא בטוחה שאפשר למנוע את הדחיה, לפעמים אנשים לא רוצים את מה שיש לנו להציע והסיבות לכך מגוונות והרבה פעמים לא קשורות אלינו.

לא הייתי ממעיטה בעוצמת חווית הדחיה, היא באמת מאוד מאתגרת.

הייתי נותנת לה מקום, ברור, מוכר וגלוי לנו.

קודם כל כי מותר לנו לחבק את עצמנו כשכואב.

אם לא אנחנו לעצמינו, אז מי?

אבל לא רק בהקשר של חמלה עצמית, אלא בהתבוננות עסקית.

נדרשת הפרדה בין החוויות הרגשיות שאנחנו עוברים לבין ההחלטות המעשיות, כדי שנוכל לפעול ביעילות עסקית.

כדי שהחלטות העסקיות שנקבל לא יהיו מנוהלות ע"י ההימנעות מחווית הדחיה, אלא מאפשרות את מימוש היעדים שלנו.

מודעות לחוויות דחיה שקורות בעסק, וההשפעה שלהן על אופני הפעולה שלנו בעסק, יאפשרו לנו לקחת החלטות חדשות.

המודעות אולי לא תפחית את הכאב אבל תאפשר ניהול עסק מיטבי יותר.

 

המלצה למודעות עסקית הכרחית

חוויתם ארוע מאכזב בעסק?

לקוח אמר לכם 'לא', לקוח הביע תסכול מכם, מישהו הגיב לכם באופן פוגעני לפרסום שלכם, או אפילו ראיתם פוסט של מישהו אחר הלועג לתחום המקצוע שלכם או לאופן הפרסום שהייתם רוצים לעסק שלכם, אל תתעלמו.

אמרו לעצמכם בקול: 'זה פוגע בי', 'זה מאוד לא נעים לי שהוא סירב לי', 'זה היה לי לא נעים לקרוא את הלגלוג הזה.'

תנו תוקף לחוויה שלכם, מצאו קולגה או אדם שנעים לכם לשוחח איתו ושתפו אותו בחוויה שלכם.

תנו זמן לחווית הכאב שלכם להתקיים וחכו עד שהעוצמה שלה תרד.

עד שתחוו רגשות אחרים שאינם קשורים לאירוע שעורר בכם את כאב הדחייה והעלבון.

רק אז המשיכו לקחת החלטות עסקיות.

נוהל זה, למרות שיכול לגזול לכם מעט זמן, או סתם תסכול של התבוססות בכאב, יאפשר לכם להתמקד בקבלת החלטות מיטיבה בעסק ולא מבוססת רגשות של כאב ופגיעה.

אל תאפשרו לדחייה לנהל לכם את העסק. כי בסוף אתם תרוויחו כשהעסק שלכם יצליח, ללא כל קשר לכל 'לא' שנאמר לכם.

 

שיהיה לכם יום טוב, עם לקוחות מרוצים וחוויה מספקת בניהול העסק.

לקביעת יעוץ עסקי אצל רות זיו